Voor het tv-productiebedrijf CTM TV draait het om bedenken, produceren en regisseren. Voor de productie van tv-programma’s hebben we een koers ingezet waarbij onze programma’s gekenmerkt worden door een grote menselijke en maatschappelijke betrokkenheid.

De tv-divisie zet zich in om zelf formats te ontwikkelen waarin mensen en emoties centraal staan en deze vervolgens ook zelf, of in samenwerking met partners, te produceren. Er wordt niet in licentie geproduceerd. De ambitie is om zelf langlopende series te ontwikkelen en te produceren, die zowel nationaal als internationaal succesvol kunnen zijn.

CTM TV is bij z'n oprichting in 2000 begonnen met de productie van Top of the Pops, een licentie van de BBC. In 2003 kwam daar de Kids Top 20 bij, een programma dat door CTM TV zelf werd ontwikkeld en nog altijd op wekelijkse basis wordt geproduceerd.

De Kids Top 20 is al sinds de eerste uitzending één van de meest succesvolle kinderprogramma’s op de Nederlandse televisie. Het programma wordt inmiddels uitgezonden door AVROTROS bij NPO Zapp op 3, en het format loopt ook met succes al enige jaren in het buitenland (onder meer in Frankrijk).

Het onderscheidend vermogen ten aanzien van andere tv-productiebedrijven wordt niet alleen gerealiseerd door de persoonlijke betrokkenheid bij de inhoud van de programma’s en de specialisatie op het terrein van ‘human interest’, maar ook door de flexibiliteit en kleinschaligheid van een zeer betrokken productieteam.