Voor het tv-productiebedrijf CTM TV draait het om bedenken, produceren en regisseren. Mede-eigenaren Nada van Nie en Hadewijch van Velzen hebben voor de productie van tv-programma’s een koers ingezet waarbij onze programma’s gekenmerkt worden door een grote menselijke en maatschappelijke betrokkenheid.

De tv-divisie zet zich in om zelf formats te ontwikkelen waarin mensen en emoties centraal staan en deze vervolgens ook zelf, of in samenwerking met partners, te produceren. Er wordt niet in licentie geproduceerd. De ambitie is om zelf langlopende series te ontwikkelen en te produceren, die zowel nationaal als internationaal succesvol kunnen zijn.

Onder de vlag van CTM TV opereert ook het bedrijf CTM Productions, dat programma’s als Top of the Pops, een licentie van de BBC, produceerde en de Kids Top 20 ontwikkelde en nog altijd produceert.

Dat programma is al sinds de eerste aflevering in 2003 één van de meest succesvolle kinder-programma’s op de Nederlandse televisie. Het programma wordt thans uitgezonden door de AVROTROS op NPO Zapp en het format loopt ook met succes al enige jaren in het buitenland (onder meer in Frankrijk).

Het onderscheidend vermogen ten aanzien van andere tv-productiebedrijven wordt niet alleen gerealiseerd door de persoonlijke betrokkenheid bij de inhoud van de programma’s en de specialisatie op het terrein van ‘human interest’, maar ook door de flexibiliteit en kleinschaligheid van een zeer betrokken productieteam.